Analoog en digitaal informatiebeheer
Door de voortschrijdende digitalisering in de postregistratie en het zaakgericht werken verandert de behandeling van de analoge documenten. De fysieke dossiervorming zal geleidelijk aan afnemen. Dit geeft ruimte om de reeds gevormde dossiers af te ronden, te selecteren voor vernietiging en de te bewaren documenten over te dragen aan het archief. De bewerking van de openbare archieven zal worden voortgezet evenals de materiële verzorging en digitalisering van de daarvoor in aanmerking komende documenten. De gedigitaliseerde documenten kunnen dan via het internet ter beschikking worden gesteld aan belangstellenden.
De aanwas van papieren poststukken vermindert aanzienlijk en ook in de ambtelijke organisatie ontstaat er veel digitale informatie. Daarmee komt de nadruk steeds meer te liggen op het beheren van digitale documenten. Parallel aan de invoering van digitaal (zaakgericht) werken wordt verder uitvoering gegeven aan het ontwikkelen van het digitaal informatiebeheer. Op dit gebied worden ervaringen uitgewisseld met andere Zeeuwse overheden. De aansluiting op het Zeeuws e-Depot is nog in onderzoek om uiteindelijk het beheer van de digitale documenten op de lange termijn te kunnen waarborgen. De besprekingen hieromtrent met het Zeeuws Archief worden periodiek gevoerd.