Bestaand beleid | ||||
Wat willen we bereiken? | Wat gaan we ervoor doen? | Maatschappelijk effect | Indicator (hoe meten) | |
Optimalisering van bestaande kindvoorzieningen. | • Uitwerking geven aan een beleid om te komen tot toekomstbestendige kindvoorzieningen; | • Optimaal gebruik van bestaande kindvoorzieningen. | • Aantal gebouwen/lokalen; | |
Behoud van een breed aanbod van onderwijsvoorzieningen voor Hulst en de regio Zeeuws-Vlaanderen. | • Het onderwijsvoorzieningen aanbod waar mogelijk en wenselijk bundelen; | • Kinderen en jongeren kunnen gebruik maken van een passend en thuisnabij aanbod. | • Diversiteit onderwijsvoorzieningen. | |
Een doorgaande leerlijn vormen voor kinderen van een voorschoolse voorziening naar het primair onderwijs; Onderwijsachterstanden voorkomen of inlopen; Jeugdhulp en passend onderwijs op elkaar laten aansluiten. | • Stimuleren van de toeleiding van doelgroepkinderen naar de voorschoolse voorzieningen; | • Alle kinderen hebben gelijke kansen op een doorgaande leerlijn van 2 – 12 jaar; | • Toeleiding naar en gebruik voorschoolse educatie en toeleiding naar de vroegschoolse educatie. |