Begroting 2020

Programma 02 Verkeer, vervoer en openbare ruimte

Wat willen we bereiken (bestaand beleid)

Bestaand beleid

Wat willen we bereiken?

Wat gaan we ervoor doen?

Maatschappelijk effect

Indicator (hoe meten)

Aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

• Openbare ruimte op afgesproken niveau onderhouden;
• Beheerplannen operationeel;
• Bijhouden areaal in een beheersysteem;
• Uitvoeren werken uit Meerjareninvesteringsplan;
• Uitvoeren werken uit Operationeel Rioleringsplan.

• Hulst is een aantrekkelijke gemeente om te wonen.

• Periodieke toetsing van de beeldkwaliteit;
• Periodieke toetsing van de technische kwaliteit.

Aantrekkelijke binnenstad voor inwoners en bezoekers.

• Openbare ruimte op afgesproken niveau onderhouden;
• Projecten voor het inrichten van de binnenstad volgens de vastgestelde visie uitvoeren.

• Hulst is een aantrekkelijke gemeente om te winkelen en horeca en evenementen te bezoeken;
• Impulsen voor het MKB.

• Periodieke toetsing van de beeldkwaliteit;
• Keurmerk Binnenstad.

Veilige inrichting openbare ruimte voor alle verkeersdeelnemers; Toegankelijke Binnenstad.

• Uitvoeren van de genoemde maatregelen uit het GVVP;
• Verbeteren verkeersveiligheid kruising Absdaalseweg/van de Maelstedeweg;
• Infrastructuur in overeenstemming brengen met EHK duurzaam veilig;
• Verbeteren verkeersafwikkeling kruising Absdaalseweg/van de Maelstedeweg.

• Verlaging van het aantal ongevallen;
• Verlagen wachttijd op kruising;
• Verlagen overlast omwonenden.

• Aantal ongevallen op wegen in eigen beheer;
• Aantal klachten over de verkeersafwikkeling.

Openbaar vervoer is beschikbaar voor iedereen; Alle belangrijke haltes zijn toegankelijk; Voorzieningenniveau conform halteplan.

• Alle haltes op de kernlijnen en scholierenlijnen toegankelijk maken;
• Inventariseren voorzieningen haltes en aanvullen of vervangen voorzieningen;
• Door combinatie van verschillende wijzen van openbaar vervoer wordt de mobiliteit ingevuld.

• Betere beleving van de passagiers van het openbaar vervoer tijdens hun wachttijden op de haltes;
• Betere dekking van toegankelijke haltes in meer kernen binnen de gemeente.

• Aantal haltes welke voldoen aan toegankelijkheidsnorm;
• Aantal haltes welke voldoen aan het niveau van het halteplan.

Zo gering mogelijke overlast voor burgers en bedrijven door werkzaamheden in de openbare ruimte; Afgestemde plannen diverse wegbeheerders.

• Afstemmen en samenwerken bij werkzaamheden in de openbare ruimte tussen nutsbedrijven, waterschap en gemeente;
• Afstemmen werkzaamheden in de openbare ruimte tussen projectontwikkelaars, woningbouwverenigingen, overige wegbeheerders en gemeente.

• Overlast voor bewoners en bedrijven worden tot een minimum beperkt.

Meldingen openbare ruimte worden binnen afgesproken termijn afgehandeld; Melder wordt op de hoogte gehouden van de afhandeling; Burgers geven mede vorm aan plannen in de openbare ruimte.

• Meldingen worden binnen de wijkteams binnen gestelde termijnen uitgevoerd;
• Daar waar oplossingen meer tijd vragen wordt dit terug gekoppeld aan de melder;
• Bij de voorbereiding van plannen in de openbare ruimte wordt een vertegenwoordiging van de omwonenden gevraagd om mee te denken.

• Tevreden burgers;
• Openbare ruimte voldoet aan de verwachtingen.

• Meldingen over de openbare ruimte.